Hur man INTE hetsar upp sig över småsaker

Dags att ta fram Rickard Carlssons böcker igen. Hur man INTE hetsar upp sig över småsaker. Små saker kan lätt bli stora.



Min sambo kunde med nöd och näppe fixa deltagandet på föräldrarkursen som startar imorgon. När han väl fixat den första gången, kommer han på att ännu ett möte ligger på den sista och tredje gången. Vem är det som inte prioriterar oss och "the new ärta" i magen nu?

Jag känner mig plötsligt ganska ensam om att se det här som kanske once in a lifetime, sorgligt. Därför har jag nu åter tagit fram en av RC:s alla böcker för att landa i lite mindre arga känslor. Känner ju hur Ärtan hoppar och studsar när jag är ledsen eller arg.

Fyllde på med energi igår när jag träffade en nära vän, hennes sambo och härligt rödhåriga dotter. Han har tur som hittat henne och inte var han så dum själv heller. Fasen vilken styrka hon hon har som fixar tunga kroniskt sjuka dagar så starkt som hon gör.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: