Föräldrautbildning - eller vad det var...

Förra veckan tvingade jag hem sambon från jobb i Örebro för att vi skulle på första delen av föräldrautbildningen av tre. Det fick jag ångra då kursen var ett skämt!!!

Den mycket okarismatiska Barnmorskan som höll i kursen.
- Öh, ställde du ju just en fråga nu?
- Mm, det finns inget svar på det väl...
- Om jag svarar så här nu, tvärt nej, så kan jag säga absolut ja efter pausen sedan.

Det var i alla fall lite roligt att träffa andra par som så småningom skulle krysta fram en eller två efter årsskiftet för första gången i livet. Varför är det så mycket seriösa människor där ute i världen - som tar sig själva på så storta allvar, jag gillar ju att skratta och skämta och ha kul, är inte livet till för att ha kul?


Ganska likt mig med gitarr

Varför kan en del prata så mycket själva och lämnar så lite space till andra? Jag vill ju höra om alla... 
Ge och ta, eller att behöva skrika för att ta är fortfarande inte min grej.

Vi var planerade först ut på nästa år. En toppenidrottslärarkollega hamnade i samma grupp och ett annat par verkade störtsköna. En hade ätit bittermandel med sina stora läppar. En hade fött barn förut. Fikat var gott, det var långt till toaletten och jag KAN inte sitta så länge, nästa gång måste jag vara uppe och studsa om jag inte ska behöva gråta.

Nu mot dagens andra träningspass - Yogalates here WE come!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: