Skattebetalare det är bara att tacka Prinsessan

Gårdagens morgon blev knapp eftersom fönsterbytargubben lovade att komma halv åtta så vi skulle hinna lämna in bilen i Mölndal klockan åtta och fortsätta vidare upp på Ultraljud nummer tre på Östra men inte hade han kommit ens till åtta.

Bilen hade de missat att skriva in på den bokade servicen, men på Östra hade de som vanligt koll. Bilen tog de in ändå och klonk-ljudet på höger sida berodde på att kräningningshammarstaget höger fram behövde bytas.



Massa gele på hela lilla magen och då överläkaren nog hörde att vi borde blunda för att missa könet svepte han över det sprattlande barnet illa kvickt. 2,2 kg barn av valfri sort. Cystan hade inte växt så mycket någon centimeter åt ena hållet, densamma på andra ledden, men eftersom barnet trycker på och har det trångt i den som sagt var lilla magen gör det ont ont ont. Överläkare Sporrong tycker att jag ska hålla mig kvar och välja dem så är de beredda om något skulle inträffa på grund av cystan vid förlossningen.

Jag har också fått karpaltunnelsyndrom på höger hand, sjukgymnasten och jag trodde först att det var annat. Och något supermärkligt i knät som smärtar så fort jag kommer när höger knä och jag som ska träna en del fyrfota - det går inte alls just nu. Trampar dock på 5-6 km om dagen på crosstrainern och mår just då förträffligt. Min bästa sida just nu får väl ändå sägas vara vänstervriden.

Känsliga läsare varnas

Jag tampas med försäkringskassan och är just nu gratis sjukskriven så alla skattebetalare kan tacka och bocka.

Eftersom de på Östra skrev ut Omeprazol mot den nya åkomman magkatarr bör jag undvika att läsa alla skräckhistorier på nätet. Jag särar på mitt dagliga B12-intag och dessa så är risken mindre att effekten tar ut varandra.




Strukturen på Omeprazol, enligt NO-fröken

Då jag var stor som en katt när jag föddes och brorsan som en hund frågade jag igår mamma i bastun vad sjutton hon åt för att göda oss så. Det var mest öl som de då rekommenderade. Jag äter ju i och för sig B12 och lite andra b-vitaminer, har liten mage men hinner väl få upp vikten på 2,2kg-ungen 250 g i veckan vilket borde bli runt 4,2 kg. Men ligger barnets vikt under 5 kg (herregud) så ska det inte vara så stor skillnad på huvudomfånget från 3-4 kg enligt min proffsväninna.



Kommentarer
Postat av: Susanne

Det är kryddor i oljeform som man sprayar på maten... Den ena med vitlökssmak och den andra med chili... :P

2010-11-23 kl.18:42:19
Hemsida / Blogg: http://zuzibuz.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tack!! :) Försöker att inte lägga in så mycket mat nu annars eftersom många är på sluttampen på sin diet inför tävling...



Kraam!!

2010-11-23 kl.18:43:00
Hemsida / Blogg: http://zuzibuz.blogg.se/
Postat av: Terese

Hej!



Ledsen att jag har varit frånvarande, men har inte orkat med att läsa så mycket bloggar ett tag nu. När är det du ska ha bebisen? Är det dags snart? 2,2 kg, det tror jag Filippa vägde i v.34 så det kanske är ett tag kvar då? Usch för karpaltunnel, det hade jag när jag väntade Filippa. Inte alls trevligt. Är det något som har kommit nu under graviditeten eller hade du det innan också?



Hoppas allt är någorlunda bra i alla fall!



Kram

2010-11-27 kl.18:18:36
Hemsida / Blogg: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: