Rhinocort Aqua under graviditet

Sambo blev så glad när han öppnade presenten där det framgick att han förmodligen blir pappa cirkus 16 januari. Nu ska även vi bli vuxna.

Läkaren var inte lika hoppfull om att det var säkert att det skulle gå hela vägen, det kunde jag inte vara förrän efter 12-15 veckor, men tills dess håller vi i alla fall STORA tummar hårt eftersom jag precis passerat landstingsgränsen för att få hjälp på annat sätt. Vidare hos läkaren idag kunde jag nog fått det mesta mot bihåleinflammationen och det slutade med att jag fick allerginässprayen Rhinocort Aqua, som funkade jättebra - om det var näseblod man skulle få.

I tre dagar har jag dessutom tagit ångbad med Pepparmyntsolja i, det var innan jag läste vidare att det var verkligen inte lämpligt om man var gravid - så nu bort med även den. En liten kund på Apoteket tyckte jag skulle dricka mjölk med vitlök i och det är ju precis det jag längtar efter just nu. Njae kanske inte just det, men gärna lakritsromber.

Jag har just träffat min Sigtunakusin på genomresa i Göteborg, henne som jag gillar lika skarpt som hon är lång. Jag är tydligen nästminstingen i kusinskaran och ändå så gammal. Även minstingar växer alltså till sig.





Kommentarer
Postat av: Susanne

Det blir snippelisnapp i huvudet på mig först på söndag... Och ja jag är vaken ännu... ;) Lighger och kikar på The legend of the seeker på teven... :P



Hur är det med febern för födelsedagsbarnet då?!



Här har du en till som får näsblod av nässpray... :S

2010-05-14 kl.19:41:44
Hemsida / Blogg: http://zuzibuz.blogg.se/
Postat av: Janne

Hej, Prinsessan på Stjärten!

Du vet - jag är supporter! Görglad och håller alla delar utom en för - god tur. Sköt nu om dig och bli inte kall om det vitala. Kraaam, goa Princess ;*)

2010-05-14 kl.23:54:20
Hemsida / Blogg: http://www.metrobloggen.se/kvintett
Postat av: Janne Hood

Hej igen, följer dig som en hök ;)

Nej, vill kolla in och önska en bra helg. Sköt om dig - fröken! Och tänk på - ingen sprit nu :))) Kram goding! ---> Hood

2010-05-15 kl.22:37:29
Hemsida / Blogg: http://www.metrobloggen.se/utrop
Postat av: HUSnrNIO

Vet inte riktigt hur jag hamnade här men hoppas du kryar på dig och att ärtan i magen växer och mår gott. Ha en trevlig kväll.

2010-05-24 kl.22:13:03
Hemsida / Blogg: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: