Gamla namn på unga människor

Nu är första besöket på min MVC beställd. Det fanns inte så många att välja på trots närheten till centrala Göteborg. Två stycken hade fått mycket ris på nätet, jag valde den som var närmast med tanke på min tidsoptimism. Den hade inte fått en enda åsiktskommentar, kanske inte funnits så länge, var inte Televerket där för en kort tid sedan till och med?

Problemen verkade mest handla om att de är svåra att nå eller att de inte ringer upp eller tillbaka. Hur det nu ska gå med mitt jobb där jag verkligen aldrig kan ta telefonen mitt under arbetsdagen för säkerhetens skull, dessutom har jag minst 30 elever hängandes i hälarna.

8.05 skulle de ringa imorse det gjorde de inte.
När de väl ringde sina fem signaler hade jag precis startat min lektion och hann inte få upp telefonen. Då jag ringde upp efter en halvtimme kom jag åter till samma telefonsvarare som kvällen innan, du står fortfarande i kö...

Jag skrev senare ett mail och trodde det var därför jag blev uppringd efter kl. 15, och den syrliga damen i luren undrade varför jag skulle komma överhuvudtaget. Det är ju inte henne jag ska på besök hos, så jag blundade med öronen för den citronaktiga tonen. Namnet jag fick på min barnmorska lät som en mycket äldre dams, säkert en erfaren gammel rackare som inte tillåter träning och har så stor förståelse för en idrottslärares och instruktörs verklighet, men jag kan ha fel såklart. Gamla namn sitter ibland på unga människor och vice versa. Ofta har förutfattade meningar ingenting med verkligheten att göra.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: