Psykbryt

Jag tycker att jag hållit humöret ok hittills men idag fick jag mig ett psykbryt. Tack vare en förstående mamma, omtänksam bonuspappa och stöttande sambo så kom jag till "botten" av ännu en dag närmare förlossningen.

I helgen ökade de jävla (ursäkta) smärtorna på ytterligare, dag- som kvällstid och jag vart helt gråtfärdig.

Kanske kanske att de nya smärtorna försvinner ett par månader efter. Men fram tills dess känns det som om jag behöver hämta kraft, men jag hinner inte det när måstena hopar sig.

Nu finns en omonterad spjälsäng i hemmet, ett dyrt babyskydd är inköpt och varför i hela friden sa ingen till mig vart man kan hyra babyskydd för bara 300 kr hela babytiden!!!

Vi vann en tradera-auktion på en BabyBjörn med ryggplatta igår och den hämtar jag imorgon.

Jag fixar mindre och mindre ranteri varje dag, men hur kan man psykbryta ihop för att man sovit 2 h under natten, suttit uppe och läst i skräddarställning med katten på knät.

Skyndar mig när jag väl rullat ur den trötta sängen, vilket tydligen inte gick så fort. Samlar ihop saker för att vara borta en hel dag. Mamsen skulle ha saker jag skulle komma ihåg från olika ställen i lägenheten - nycklar från mitt lederi, en blus jag har för mycket av, en tidning jag brukar ge vidare och jag skulle ha kläder att sitta både fint och grensle i och hinna lämna bilen i tid. Springer med en drickfrukost (Smoothie) då telefonen ringer och jag saknas på bilverkstaden, ingen bensin i tanken, inget lackstift hann hämtas, alla bildelar som skulle monteras var med och faktiskt jag också - med utsmetat smink mer liknande Ozzy Osbourne än en Prinsessa.

Hämtar bilen, priset hutlöst, vad är inte det om man ska klara sig på 7800 kr tills januari ut. Får skrapa hela bilen, invändigt det är nio graders kyla. Alla inköpta bildelar kvar i baksätet, in på verkstaden för att ta reda på om de gjort något och vad. 

Missade därmed informationen på Mölndals BB, men vet nu var ingången är- Östras information var toppen och kanske räcker det, eller tror ni de har julöppet...öh!

Stiftet upphämtat, pannkakssmet gjord och i pannorna och snart en nyttig pannkaksmiddag som tröst.
Annars är allting fint!  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: