Går i tankarnas värld.


Jobbet ska storförändra min tjänst om kollegorna får som de vill. Snart är jag nog inte idrottslärare utan klasslärare istället för att avlasta andra kollegor. Idrotten mot elever, det som jag brinner mest för är inte så viktigt. Det är konsekvensen av att jag ska få ännu mer att göra, jag måste ta bort hälften av alla mina idrottselever för att överleva. Att ha så många möten varje dag, 400 i veckan tar på krafterna, att göra ett utomordentligt strålande jobb med Idrott och Hälsa kräver att jag redan idag sitter på min fritid och planerar alla friluftsdagar, skriver mina 200 omdömen och ändå är jag på jobbet 45h/v för att gå hem och börja planera mina lektioner hemma, trots att tiden tog slut redan på jobbet. Ge henne lite till vet ja kanske för att jag jobbat på i det tysta och alla andra tror att de har det värst, det är inte värt det snart - att inte äga sin egen fritid och att inte hinna och orka ha ett familjeliv som vanliga människor.

Imorgon är det avslutning med instruktörsjobbet och även där måste jag fundera ut en smart lösning. Ska de redan få veta, reklambladet för hösten ska tryckas. Pilates i samma grupp tror jag inte är ett alternativ eftersom jag inte haft det för nybörjare. Gårdagens pass gjorde mig alldeles vimmelkantig och dåligt-mående redan. Kanske kan jag konstruera någon form av gravidtjosanhejsan, men hur många i den lilla orten på dryga 12 000 personer är gravida just nu och vill komma och träna...

Varför har jag varannadagshuvudvärk i bästa fall just nu och varje dag, i värsta fall? Hur många löjliga Alvedeon kan man trycka i sig? Visst 8 om dagen säger läkarna men hur långe. Jag har redan provat på att ta för många doser per månad för att få kronisk huvudvärk, vill inte prova på det igen. Hur mår "centimetern" av att redan få knapra tabletter var och varannan dag? Jag är i alla fall glad att tabletterna hjälper ibland så jag får lite värk-respit.

Nu landa trött och raklång i soffan innan morgondagens orienteringsdag, håller tummarna för fint, soligt och varmt väder. 175 ungar ute i skogen, hoppas de kommer hem igen innan helgen startar. 



Kommentarer
Postat av: Susanne

Haha ja spygrön lixom... :)



Stressa nu inte och så tackar jag i förskott!



Bara min fot blir bra någon gång så kan jag jue ge mig på det... Nu får det räcka med promenixer och gymet så länge... :P



2010-05-27 kl.20:00:55
Hemsida / Blogg: http://zuzibuz.blogg.se/
Postat av: Janne Hood

Hej vännen!

Är utslagen av något som verkar vara halsfluss eller infektion, kul :) Har läst allt du skrivit här - låt inte skolan ta för mycket kraft av dig. Ska bli kul, tänker jag, med den första lilla kulan på din smala kropp ;) Sköt om dig, kramizar, Janne

2010-05-31 kl.23:55:34
Hemsida / Blogg: http://www.metrobloggen.se/utrop
Postat av: Janne Hood

Hej Rara, läser och önskar allt gott i solens sommarsken! Kramar, Janne ;*)

2010-06-03 kl.00:19:15
Hemsida / Blogg: http://www.metrobloggen.se/kvintett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: