Nu är pengarna helt slut

Hahaha, pengarna är slut, de 7800 kr som skulle räcka till januarislut. Igår på Apoteket fick jag stå med lång näsa då kortet inte medgav köp av den medicin jag måste äta varje dag i resten av mitt liv. Förnedrande, tungt och alldeles för jävligt.

397 samtal före på Havandeskapspenning och en miljon före på Sjukpenning. HP har beviljat och står och inväntar sjukpenning som blev sent på grund av mitt arbetes misstag, anmälde mig en månad sent att jag varit sjuk. Då hade jag hunnit få förfrågan om jag verkligen var sjuk eftersom det ena sjukintyget efter det andra skickades in samma dag av mig, men inget hördes från mitt jobb.

Och så står man då här för första gången med 200 kr på sitt konto inför hela december, jul och barnafödande - spännande - NOT!

Hur fördelar man pengarna inom "familjen"? Jag som aldrig haft delad ekonomi med någon av mina sambos, jag vill klara mig själv och vill jobba för egen lön (om än skitlärarlön). Hur gör ni andra rent praktiskt? Jag har ju ändå en sambo, alla blivande mammor har ju inte ens en närvarande pappa så jag borde nog verkligen inte gnälla!



Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja den bara smälter i munnen... Så hur kan den då fastna lixom... ;P



2010-12-02 kl.11:24:25
Hemsida / Blogg: http://zuzibuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: