Första besöket hos en maräng

9 cm...det går ju med raketfart!



I går smet jag från jobbet för att gå till MVC för första gången.

Mycket frågor av den lilla gumman som vi tilldelats som barnmorska. Hon hette nästan "Maräng" (söt men inte fläng). Hon ändrade genast mitt namn till Prinsessan i journalen men undrade sedan om det skulle fungera när jag väl kom till sjukhuset, så hon ändrade tillbaka, men lovade att kalla mig det ändå.

Hon frågade om ärftliga sjukdomar och undrade om träning eller droger var något jag känner till. Jag har ju haft släktingar på 190 år så de räknades tydligen inte. Dör man så gammal är man ju nästan alltid sjuk på något vis. Träning känner jag till mycket bättre än droger, tur de inte frågade sambo om det andra. Tankarna går nu fram och tillbaka för att innan juli tänka ut om jag ska bli på-smällen-tränare till hösten. Som tur var har jag världens bästa mamma som fixade så att möjligheten nu finns. Men frågan är om det finns så många gravida i den lilla förorten på 12 000 personer.

Idag har jag bonnabränna fast tvärtom. Vi satt ute på sista jobbmötet i 6h och nu har jag tillhörande vit hals, osynlig BH, avbild av ett kraftigt halsband med tjejsymbol, två breda armband och en JÄTTEklocka.

Nykteristen jag var inne på Bolaget och köpte lite öl i sommarpresent till de två enda killarna på jobbet. Jag får inte längre visa legitimation, men det kanske man bara får om man inte kan stava till just det ordet och inte har skrattat så mycket att man hunnit få skrattrynkor.

Nu ska jag sova, sömn är viktigt, det redovisade våra specialpedagoger som en nyhet, det som jag alltid undervisat inom Idrott & HÄLSA. Det är då fan att man ska vara så tyst om de egna påfunden på jobbet. 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hihi jag har oxå en väldigt fin färg (läs röd) på vissa delar utav kroppen sen dagens promenix... :P



Natti natti och zzzov nu så gott!!

2010-06-17 kl.23:06:23
Hemsida / Blogg: http://zuzibuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: