Skitskitskitlöner och villkor helt utan rimlighet

Sjukskriven ett par veckor på grund av sjukt orimlig arbetsbelastning. Nu får de fanimej ge sig på jobbet. Klarar mig utan 60h arbete per vecka. Och jag VILL jobba men gärna ha ett liv också - där jag som alla andra hinner handla, sova, leka med vänner, träna och kan skratta och inte gråta på väg hem från jobbets 8-20 jobb varje dag och direkt hem till högen med böcker att rätta, enkäter att sammanställa, planeringar att göra, IUP:er att skriva.

Javisst herr Folkpartist och Moderat är det toppen och fint med våra STORA klasser där alla elever är inbakade idag och assistenterna helt försvunnit och med elever som inte alltid har möjlighet/kompetens att nå skolverkets mål, de har diverse diagnoser och skulle behöva enskild undervisning och alla ska få det individuella serverat, då alla har olika lärstilar.

Sedan ska vi tampas med föräldrar som själva gått i skolan och VET hur det fungerade då med katederundervisning som på den gamla goda tiden då man lärde in statisk kunskap som snart föll i glömska istället för att idag lära sig hur och var man lär och får med sig användbar livskunskap och inte bara kan rabbla huvudstäder och vokalramsor.

Varför inte skriva in betyg från knatteålder också, så ungstackarna vet att de är misslyckade tidigt då de ännu inte mognat - det borde inte räcka med ett ordentligt och ärligt underlag i IUP:n - en bokstav är mycket bättre och en stämpel på att du verkligen inte är godkänd och aldrig kommer att bli, men kom igen det kan ju bara bli bättre - om du kämpar lite för det är väl med lust du lär efter att ha fått stämpeln!?

Och idag har de blå bestämt att betygsliknande omdömen ska sättas men de ska inte vara jämförbara från skola till skola, inte ens från ämne till ämne eftersom alla ska sitta på sina egna kammare och formulera kriterier, matriser, lokala pedagogiska planeringar i varje moment. Vi lärare kan målen, gör dem gärna tydliga för föräldrar och såklart elever. Vi gick i Högskolan 4,5 år till efter våra obligatoriska och tillästa gymnasieår och för det har vi fått skitskitskitlöner, skitarbetsbelastningar som varje år ökar och skitvillkor som hela tiden försämras, men inte vill och kan vi drabba barnen det är inte de som röstar så istället jobbar vi ihjäl oss för deras skull. Men nu har jag visst inte bara mig själv att tänka på och utan att blinka tänker jag inte fortsätta köra ihjäl mig. Inkompetent och oförstående ledning fattar ingenting av hur de kör oss rätt in i väggen genom att inte våga protestera mot det som inte håller. Ja, oj så det kan gå när vi måste dra ner "lite".   

Oj, visst lite tjurig idag så här dagen innan dagen.


Att gå till val är din plikt och skyldighet och rättighet förstås! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har inte filurat så mycket på det än... Den andra kommer jag nog att hålla mer seriös tror jag... och mer om träningen och så... :)



Japp det är allt lilla jag i egen hög person bakom bollen... :D



Hihi här inte blir man jue godissugen... :P



Hoppas även att allt är bra med dig!! Kraaam!!

2010-09-22 kl.17:34:27
Postat av: Susanne

Och det där var jue jag då... :D

2010-09-22 kl.17:35:10
Hemsida / Blogg: http://zuzibuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: