Jag får köra in själv till förlossningen

Igår blev nämligen prinsen av med sitt körkort då han kört mot gulrött. Inte nog med att en halv barnvagn gick åt i avgift, utan körkortet blev indraget i 3-4 månader.



Härligt med en säljare utan bil och jag hade väl helst sett att jag slapp handla varje gång i fortsättningen också, gissar att han inte gör det på den töntiga moppen han fick inhandla för ännu en barnvagns värde.

Så jag börjar förbereda mig på att djupandas så jag lugnt an köra in själv och baxa upp mig i förlossningssalen.

Nyss hemkommen från gravidyoga. Jag hoppas Ärtan gillar toksång för passet avslutades med 11 minuter sjungande och gungande meditiation.



I förrgår vecka 22 kände jag Ärtan sparka för första gången, 3 gånger på raken när jag skulle sova och väckte då prinsen. Ärtan är rädd för Prinsen och vägrade ge sig tillkänna.

Igår fick jag lyssna på hjärtljudet på Ärtan som inte kunde ligga still.

I nästa sekund fick jag samtal från läkaren och sjukgymnasten jag äntligen efter 2 månaders ryggont skulle få komma till. Besöket inställt, läkaren sjuk, jag inte inskriven de kommer inte ringa igen. Så fungerar det inte på mitt jobb. Gråtfärdig efter lite-sömnen så jag kände att jag bara får ge upp att få sova någonsin igen och bara bita ihop. Hoppas cheferna håller sig långt borta resten av tiden, annars kan det bli farligt.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh, lillärtan - både sparkar och hjärtljud!



Men förbannade läkare! Usch!

2010-09-07 kl.20:25:09
Hemsida / Blogg: http://sannaseastar.wordpress.com
Postat av: Terese

Vad snyggt du har fått det här då! :-)



Tråkigt med läkaren, typiskt när du väl skulle få komma! Tråkigt också för prinsen att bli av med körkortet, det är en hel del som helt plötsligt blir lite krångligare när sånt händer. Men när förlossningen är på g finns det ju alltid taxi att ta till! ;-)



Mysigt att känna de första riktiga sparkarna och även få höra hjärtljuden :-D



Hur var gravidyogan då?



Ha det så bra.



Kram Terese

2010-09-07 kl.22:34:09
Hemsida / Blogg: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Janne

Hejsan,

mycket händer! Körkort å gravid är bra, men vad göra? Hoppas din sömn blir bättre så du slipper gråta, säg till ska jag torka dina tårar (ja, när du är ensam :) - mysigt när du kände ärtan röra sig. Det är en känsla att bära med ;) Kram

2010-09-18 kl.20:44:24
Hemsida / Blogg: http://blogg.passagen.se/survivor_in_life

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: