Hur man gör för att misslyckas med klädsynkningen

Det är i och för sig inte så svårt i det här landet med ömsom



ömsom



regn.

Eftersom jag varit den sista överlevande som fortsatt gå i vinterstövlarna fick jag skynda fram med sommarskolådan.

Och vips idag tog jag på mig både korta byxor och somriga skor med vit blus och skinnjacka. Till bilen som jag ställde på parkeringen längst bort från jobbet, kom på att jag glömt pärmen med kartor som jag skulle langa över till grannskolan som jag delar orientering med på fredag. På fyra längder fram och tillbaka till bilen var inte blusen längre vit, den var genomskinlig, fötterna badade i vatten i skorna, den röda pärmen jag skulle skydda från regnet färgade av sig på den vita blusen och av frisyren fanns inget kvar. Tur att vännen jag skulle möta efter kart- och skärmöverlämnandet sett mig båda svettig och dann förut.

Jag hann hem för att byta till gummistövlar och lång regnrock och skyndade ner mot Grönsakstorget för att möta vännen och SOLEN. Vi satt således ute i mina käcka regnkläder och fikade på Vallgatan där folk strosade omkring i höga klackar bara ben och tunna toppar.

Idag misslyckades jag således helt med kläder-efter-väder-matchningen. Hur rätt klädd blev du idag?


Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad blandade du ihop mer än fiberhusk i din smet?! Nyfiken som vanligt här... ;) Jag brukar även krydda (deg heter det väkl :)) den om jag inte väldigt smakrik fyllning på... :P Och vassego!



Haha känner igen det där... Brukar även ligga en månad efter när det blir både kallare och varmare att klä mig rätt... Sen velar jue verkligen vädergudarna som sagt var!

2010-05-25 kl.19:56:38
Hemsida / Blogg: http://zuzibuz.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Kan inte låta bli att le. Kunde varit jag en varit jag! :D

2010-05-25 kl.22:49:16
Hemsida / Blogg: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Janne Hood

Hej Raring,

äntligen törs jag skriva orden till min favoritblogtgerska - grattis, vad roligt nu när man vet ;) Sååå roligt. Om väder, svårt finna rätt variant nu. Jag har kikat på Torget ibland på folk - alla klär sig olika oavsett regn eller stark sol. Nozoil har jag testat, har en annan variant nu - men den blev jag bara kladdig av :) Tänk, nu slipper ni boka in aktiviteterna hm :) Gulle dig, så fin du ska bli och en glad man bredvid ;*) Tack för ditt frekventa besök ikväll, märker en stagnation hos mig med - kanske värmen eller så har jag tacklat av. Folk ser inte till varför utan bara att (vad jag nu menar är oklart ;)

Stor kram, Hooden ----->

2010-05-25 kl.23:56:45
Hemsida / Blogg: http://www.metrobloggen.se/utrop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: