Fler vet än ser

Det känns som om det är lite för många som vet om "det" nu för att ingen på jobbet ska få reda på att min mage är tjockare än vanligt innan vi startar upp efter semestern (pust världens längsta mening). Prinsen har avslöjat det för i stort sett alla sina kompisar och bröder med familj och jag ännu bara några få utvalda. Det blir ju naturligt sedan när det syns, även med kläder på.

Grannen nedanför är irriterad på sin synliga mage, medan jag tycker att jag hellre vill ha det än muffins runt midjan. Sådan ska man ju äta, även om det finns godare bakverk!



Skrev ju för jättelängesedan att det nu fanns dryga nio cm i magen, men det måste varit fel på pappret från Bm NU idag ska tydligen måtten vara cirka;

I vecka 12 är barnet stort som mammas lillfinger, i medeltal 5,8 cm från hjässa till stjärt - utsträckt ungefär 9 cm långt och väger runt 40 gram.

Jag har iofs ganska långa fingrar, 7 cm lillfinger om man tar bort min idag blåa nagel.



Imorgon ska mamman vägas =( och provstickas hos marängbarnmorskan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: