Tålamodsträning

Det börjar bli tungt och variation på ställningarna i sittande, gående, stående, liggande - är a och o.

Huvudvärken som plötsligt debuterat, efter nästan 8,5 månader helt utan, har äntligen lagt sig igen efter 5 dagar. Jag tycker det räcker helt och fullt med cystan, disksvaj, foguppluckring, magkatarr, nervkläm i hand, knä och fot, bråck på inte-vill-ha-stället och 2-4 h sömn per natt.



Är detta en förvarning på hur förlossningen ska komma att bli? Har The Thing övat upp mig i tålmodighet eller blir förlossningen a piece of cake? Den som lever får se. Det sprattlas något infernaliskt i alla fall.

Men försäkringskassan på föräldrapenning ville ha in inkomstuppgifter - en fjärde gång, eftersom datorsystemet inte tycks räcka från Gotland, till Stockholm och Östersund. Kan en systemvetare hjälpa de stackarna så att alla uppgifter under min mapp syns till alla inblandade på HP, SP, FP!?

Som sagt tålamodet har prövats fint det här året.



Idag har jag ätit frulle med lillsyrran på besök i Göteborg. Vi intog Le Pain på Vasagatan och hade en mysig systerstund.

Sambon ska på herrmiddag - så idag ska vi då rakt inte föda. 



Kommentarer
Postat av: Susanne

Det går åt rätt håll... Hur är det med din mage då?! :) Kunde nästa tro att det var min nya frisyr... Kraam och må så gott!!

2010-12-11 kl.15:51:42
Hemsida / Blogg: http://zuzibuz.blogg.se/
Postat av: Terese

Hej! Vad skönt att huvudvärken har gett med sig. Det räcker ju gott och väl med det du redan har!



Ja man kollar om man har graviditetsdiabetes när man gör glukosbelastning. Hade diabetes när jag väntade dottern nämligen och får därför automatiskt kolla det nu. Slapp som tur var diabetesen med sonen och jag tror inte det visar något nu heller.



Ha en bra lucia!



Kram

2010-12-13 kl.11:00:46
Hemsida / Blogg: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tacktack för påhälsning!



Zuzi; magen lever och sparkar och trycker på.



Terese; skönt om du slipper diabetes, håller alla mina tummar, har ju iofs bara två.



Kramar Prinsessan själv

2011-01-09 kl.15:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: