Sluta ha så snygga läkare på Östra

Nu får det räcka med symptom innan jag kallas en fullfjädrad hypokondriker.
I fem dagar har jag försökt självbehandla mig själv efter konstens alla regler. Inget hjälpte mot denna åkommas namn som jag vägrar ta i min mun. Stort bräck på fel placering så kan vi säga.
 
Xyloproct, Xylocain, Alcosanal, olja, parfymfri tvål och en BADRING inköps och inget händer.
Hos sjukvårdsrådgivningen svarade de igår att jag borde åka in till sjukan då det kunde vara en blödning från magkatarren.

Idag for jag till min vårdcentral i Askim men fick direktremiss till Kirurgakuten Östra för att karva lite så här några veckor för The Things nedkomst. 

Tre timmar på Östra och sedan glider han in den mörke läkaren som ska göra undersökningen av mig. Sambo har ALDRIG sett mig med så fin julfärg i fejjan som under pågående undersökning. Ingen karvning idag, evntuell efter kommande förlossning. Det är bara att sprita, bedöva, behandla, äta laxersirap =( så är det borta på ett litet kick, en fjorton dagar till sådär bara... När den mörke skönheten började prata om att putta tillbaka bråcket inside sparkade The Thing infernaliskt och mitt lugna yttre spelade mig ett spratt. Vi sprang därifrån med patientband och e-recept. Kanske kanske kan man använda bandet på Liseberg imorgon och åka lite skojigheter för nu får jobbigheterna vara över.

Skön helg hälsar den tomatröda från sin badring.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: