Päronformade och lata spermier

Tecknena känns som bortblåsta och magknipen varje dag börjar gå över. Tempen har inte helt stämt med ägglossningsstickan och nästa ägglossning är sambon borta i tre dagar...

Och när jag tittade på nätet om hjälp till IVF så får man vara högst 37 år!!! Jag ser väl ut som det kanske men inte fasen kan jag backa åldern. Jag med mina dumma blåsor inuti och efter att ha sett Hans och hennes kanske sambons grodyngel är både päronformade och lata.

Det är då skit att man ska ha slösat bort massa år på män som förtryckt och gjort en mindre än jag är och att jag dessutom tillåtit det och vaknar för sent och vill ha barn, gärna två!



Ska deppa lite på träningsmilen.

Tjong! 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag är 156 cm lång... Men hade dom kunat räta ut hela min krök på scoliosen när dom opererade mig så hade jag varit 161... Dom klarade av 5 cm i alla fall... :)



Men är det 37 år i alla landsting vännen?! En kompis till mig var 40 när hon gjorde det... Det är väl att man kan få betala själv om man vill göra det någon annanstans än hemmavid kanske... inte så insatt tyvärr men kolla det vet jag... Kram!!

2010-04-05 kl.10:37:15
Hemsida / Blogg: http://zuzibuz.blogg.se/
Postat av: Prinsessan på Ärten

Du har alltså också scolios. Då är ju egentligen jag också längre =D



Tack för tips får sätta mig in om det blir så illa.



KRAM

2010-04-05 kl.17:40:46
Hemsida / Blogg: http://prinsessanpaartens.blogg.se/
Postat av: Janne Hood

Hej rara,

ja det blir lätt upp och ned, fixeringen bidrar inte alltid till det positiva - som ändå finns. Är båda kollade med antal och sort och rörelse? Jag minns perioder av tempande och prestationsångest nästan, men vad gör man inte för det goda. Må bäst, kraaam, Hooden - en vårdag som inte är sig lik - våt, grå och sval ;)

2010-04-06 kl.00:46:20
Hemsida / Blogg: http://www.metrobloggen.se/utrop
Postat av: Janne Hood

Hej igen :)

Tänkte man vet ej om något nytt dykt upp här. Skolan tar tid - jag vet ;) Men du skrev hos mig så jag sprang tillbaka hit ...

Ska ut i dagen, regn och rusk. Ingen cykel. Må väl, håll dig varm om det vitala! Kraaam, Eleven ;)



<-> Hoodpil <->

2010-04-06 kl.15:12:46
Hemsida / Blogg: http://www.metrobloggen.se/utrop
Postat av: Terese

Hejsan! Förlåt att jag inte har svarat tidigare, läste ditt meddelande och sedan glömde jag bort det tills nu när jag såg det igen....Jag har haft migrän sedan tonåren, men jag har ändå klarat mig ganska bra. Migränattacker kanske en gång i månaden. Däremot har jag dagligen/nästan ständig huvudvärk, men inte såpass jobbig så jag behöver ta starka tabletter. Jag har aldrig tagit sprutor utan har hållt mig till nässprayen. Under graviditeten behövde jag dock inte ta någon migränmedicin, höll mig då till vanliga värktabletter. Migränen blev lite bättre under graviditeten nämligen. Förstår att ni har det kämpigt med att bli gravida och att du såklart är orolig över migränsprutorna. Har du rådfrågat läkaren om migränmedicin under graviditeten? Vad säger dom isåfall?



Vill bara säga också att jag vet hur det känns att kämpa och kämpa för att bli gravid. Har två missfall bakom mig och flera års försök att få till både dottern och sonen. Med sonen nu blev det hormontabletter och hormonsprutor varje månad för att öka chansen till ägglossning. Önskar er all lycka och hoppas ett litet frö hittar sin plats snart!

2010-04-06 kl.21:33:38
Hemsida / Blogg: http://terese.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida / Blogg:

Kommentar: